Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Er was eens in Kemmel...
22 février 2018

Liedjes uit de oude doos

 

 

Liedjes uit de oude doos

 

In deze rubriek vindt u teksten van oude liederen die mijn moeder, Madeleine Victgoor heeft opgeschreven. Mijn moeder was overigens de hele dag door dergelijke liedjes aan het zingen : in de keuken, tijdens het schoonmaken en afstoffen... 

Dus heb ik die liederen tijdens mijn kindertijd heel vaak gehoord en zelfs meegezongen.  Maar dat is nu al 40 jaar geleden.  Daardoor zijn de melodieën in mijn hoofd al wat vervaagd...

 

 

 

 

Hoe rijmt men dat tegaar

Lied - Hoe rijmt men dat tegaar 1

Lied - Hoe rijmt men dat tegaar 2

 

 

Kemmel Fleuri

Lied - Kemmel Fleuri 1

Lied - Kemmel Fleuri 2

Lied - Kemmel Fleuri 3

 

 

Het Puidenlied

Dit was de absolute topper voor de familiefeesten

van de familie Depuydt.

Het werd geschreven door een kozijn van mijn vader,

Romain Depuydt uit westvleteren.

Lied - Puidenlied 1

Lied - Puidenlied 2

 

 

Daar is een lied

 

Lied Daar is een lie - 1d

Lied Daar is een lied - 2

 

Heimat uwe sterren

 

Lied Heimat uwe sterren

 

Frisse lelie

Lied Frisse Lelie

 

 

Wordt  vervolgd...

 

 

 

 

 

 

Publicité
Publicité
Commentaires
Er was eens in Kemmel...
  • Dit blog laat u kennismaken met een reeks historische foto's over het leven in en rond de gemeente Kemmel (Heuvelland) aan de voet van de Kemmelberg. het gaat hier zowel over oude foto's, postkaarten, krantenknipsels en andere afbeeldingen.
  • Accueil du blog
  • Créer un blog avec CanalBlog
Publicité
Archives
Derniers commentaires
Visiteurs
Depuis la création 4 786
Publicité